Пeрexід aвтoмoбільнoї прoмислoвoсті нa eлeктрoмoбілі пoчaвся бaгaтo рoків тoму під впливoм ряду фaктoрів, у тoму числі eкoлoгічниx прoблeм, знижeння зaлeжнoсті від викoпнoгo пaливa тa бaжaння ствoрювaти більш eфeктивні тa eкoнoмічні aвтoмoбілі. Aлe зaмість тoгo, щoб зaбeзпeчити прирoдний пeрexід, уряди та адміністрації встановили темпи, які ставлять під сумнів галузь і можуть призвести перед нестачі сировини у майбутньому.
В останні роки великі автовиробники інвестували мільярди у дослідження та розробки електромобілів. Ці інвестиції включають створення нових акумуляторних технологій, будівництво заводів з виробництва електромобілів і розширення зарядної інфраструктури.
У деяких випадках автовиробники укладали стратегічні альянси з технологічними та енергетичними компаніями, щоб прискорити розробку та виробництво електромобілів. Але в даний часочек ключовим є забезпечення постачання всього необхідного интересах виробництва цих автомобілів. А АКБ — головне слабке місце набору.
Це визнав Джим Фарлі, генеральний председатель Ford Motor Company, який відзначив стурбованість з приводу постачання сировини, необхідної интересах виробництва акумуляторів, особливо літію та нікелю.
«Передусім, обмеженням є акумулятори», — заявив Фарлі. «І літій, і нікель справді є головними товарами, що обмежують».
Американський топ-распорядитель також зазначає, що є й інші проблеми, пов\’язані з домінуванням Китаю держи ринку акумуляторів (70%). І що навіть сирі метали, здобуті в США, нередко доводиться відправляти назад до Китаю исполнение) переробки, оскільки поза азіатською країною необхідної на цього інфраструктури не існує.
Ради даними Міжнародного енергетичного агентства (МЕА), у 2021 році сверху електромобілі припадало близько 10% усіх продажів автомобілів у світі. Раньше 2030 року BloombergNEF прогнозує, що супружница всіх продажів автомобілів у США припадатиме сверху електромобілі, оскільки вони стимулюватимуться податковими пільгами відповідно впредь до Закону про зниження інфляції (IRA).
Попит держи електромобілі продовжує зростати, і, за прогнозами, до самого 2030 року на дорогах має бути близько 300 мільйонів одиниць, якщо если досягнуто мети з нульових викидів. Це, звичайно, призведе прежде значного збільшення попиту на акумулятори, що створить навантаження в глобальні ланцюжки поставок, пов’язані зі здобиччю та переробкою корисних копалин.