Зa підсумкaми 2023 рoку дo ТOП-5 нaйбільшиx укрaїнськиx імпoртeрів бeнзину пoтрaпили OККO, WOG, UPG, «Привaт» і «БРСМ-Нaфтa». Прo цe свідчaть дaні Кoнсaлтингoвoї групи «A-95».
Групa кoмпaній OККO різкo нaрoстилa імпoрт, збільшивши річний рeзультaт нa 62%. Загалом кожен третій літр бензину 2023 року був імпортований ОККО.
WOG і UPG ввезли торік бензину 217,6 тис. т і 81,9 тис. т відповідно, що сверху 28% і 27% більше порівняно з роком раніше.
UPG — лідер з автомобільних постачань.
Своєю чергою ОККО й WOG зробили ставку бери залізничні перевезення бензину — 69% і 63 % від загального обсягу відповідно.
Репрезентативно, що трійка лідерів переважно імпортує бензин із Польщі, завдяки чому Orlen утримує першу сходинку у рейтингу експортерів бензину в Україну. Минулого року компанія відвантажила в країну 141,2 тис. т пального.
«Приват» розпочав імпорт бензину 2023 року вследствие націоналізацію «Укртатнафти», яку контролював із 2007 року. Згідно з оцінкою Консалтингової групи А-«95» імпорт забезпечив половину потреб мережі групи у бензині, решту, вочевидь, було придбано получи и распишись внутрішньому ринку.
Окремі заміри якості пального в мережі цього оператора дозволяють припустити, що частково нужда в бензинах покривається за рахунок власного виробництва.
Вслед за оцінками «А-95» група «БРСМ-Нафта» забезпечила себя імпортом (33 тис. т) лише держи третину у річному вимірі. Характерною відмінністю є фактична відмова від імпорту бензину, починаючи з травня 2023 року.
Стабільна пропозиція альтернативного пального, дані податкової служби і результати досліджень якості пального в станціях «БРСМ» говорять про продовження функціонування міні-НПЗ групи, силами яких торік було перекрито чималу потребу в бензині. Також відомо насчет купівлю бензину заводської якості в внутрішньому ринку.