2023 рoку в Укрaїну булo імпoртoвaнo 1,249 млн т aвтoбeнзинів, щo фaктичнo дoрівнює пoкaзникaм 2022 рoку і нa 4% мeншe, ніж 2021-гo. Прo цe свідчaть дaні Кoнсaлтингoвoї групи «A-95».
Тoрік імпoртeри скoрoтили пoстaчaння бeнзину мaрки A-92 мaйжe в 10 рaзів, у грудні вжe нe булo імпoртoвaнo жoднoї тoнни.
Імпoрт oснoвнoї мaрки бeнзину — A-95 — збільшився 2023-гo нa 8%. Пік пoстaчaння припaв нa січeнь минулoгo рoку, кoли ринoк фoрмувaв зaпaси нaпeрeдoдні набрання чинності європейським ембарго получай імпорт російських нафтопродуктів. Також сплеск імпорту спостерігався у червні насквозь повернення з 1 липня колишніх ставок акцизу і ПДВ.
Постачання бензину марки А-98 после рік збільшилося в 2 рази, до 28 тис. т.
Найбільші обсяги бензину всіх марок було ввезено у I кварталі — 424 тис. т пального.
Из-за підсумками 2023 року основними напрямками постачання бензину були Румунія (25% від загального обсягу імпорту), Греція (22%), Польща (21%) й країни Балтії (13%).
Получай відміну від решти напрямків, збільшення імпорту з Греції один епізодичний характер під час червневої активізації.
Другий рік поспіль Румунія посідає перше місце з постачання бензину в Україну, 2023-го звідти надійшло 310 тис. т пального. Постачання здійснювались автомобільним, залізничним і морським транспортом.
Основні обсяги — 90% від загального імпорту з Румунії — відвантажувалися залізницею. Більше половини всього бензину з цього напрямку припало держи продукт виробництва OMV Petrom: 206 тис. т, или 67% загального обсягу.
На другому місці імпорт из-за Unicom Oil Terminal у Констанці — 32 тис. т бензину.
Rompetrol Rafinare зменшила свою частку в імпорті ресурсу з цього напрямку майже вдвічі порівняно з 2022-м.
Обсяги імпорту бензину з Польщі збільшилися вслед рік удвічі, до 265 тис. т. Перед вересня переважали постачання бензовозами, мол домінувала UPG. Але з вересня ОККО наростила обсяги постачання залізницею, а сети UPG, навпаки, зменшила — автомобільним транспортом. Нате це вплинули зміни до Митного кодексу і блокування польськими страйкарями чотирьох основних прикордонних переходів держи українсько-польському кордоні. З листопада ввезення бензину автомобільним транспортом із цього напрямку знизилося в середньому накануне 4,5 тис. т на місяць, хоча ще у вересні було 8,2 тис. т.
Основним постачальником бензину з Польщі був PKN Orlen, по (по грибы) яким — 53% (141 тис. т), що у 5 разів більше, ніж 2022 року.
Удвічі збільшила експорт бензину й компанія Unimot.
Також получи и распишись цьому напрямку з\’явилися нові постачальники. Наприклад, Select Energy — 39,3 тис. т бензину.
А штырь постачання з країн Балтії торік зменшилися сверху 13%, до 165,8 тис. т. Більш ніж у двоечка рази впав імпорт бензину автотранспортом із Латвії. Получай відвантаження пального з балтійських країн вплинуло блокування польських КПП. У листопаді обсяги ввезеного латвійського бензину становили 95 т, у грудні — 24 т.
Підкосили польські страйки й імпорт з Литви, хоч у річній динаміці постачання зменшилося нате 2%, до 102,6 тис. т. Совершенно обсяг надійшов автотранспортом.
2021 року основними постачальниками бензину в Україну були білорусь з Литвою, які забезпечували 99% загального імпорту, аль 50% ринку. Друга половина ринку живилася з Кременчуцького НПЗ.